Barn, helt fantastiska!

Då har jag kommit hem från skolan igen. Var faktiskt inte så tråkigt som jag trodde det skulle vara. Handlade om att uttrycka sina tankar och så. Rätt kul, vi slapp leka apor som vi har gjort de gångerna jag varit där. Och nä, jag har inte varit på våra dramalektioner ofta. Men när jag tänker efter så kan de få dramalektionerna faktiskt ha hjälpt mig lite, när jag läser sagor för barnen tillexempel: när jag läser med inlevelse och lägger till egna ljudefekter, kan man se på barnen att det genast blir intressantare. Du vet när de sitter i soffa bredvid en och inte längre kollar på bilderna i boken utan dem kommar på mig som läser. Dem har något i handen och ögonen är stora som stekra ägg och munnen öppen och dem ser antingen rädda ut eller bara väldigt intresserade, beroende på vilken bok man läser så klart. Ibland blir det till och med jobbigt att läsa för dem för har man väl börjat vill dem inte att man ska sluta läsa så det blir bok efter bok. När alla böckerna är lästa blir det att läsa om böckerna. Haha. Till sist får man säga att nu ska jag göra nått annat och dem får läsa själv, stackars barn ser helt förtvivlade ut. Och då MÅSTE man ju bara läsa en till. Haha. Blir så glad av att bara prata om dem/skriva om dem. Längtar till den 1 december så jag ska tillbaka till praktiken igen :)

Jobba idag :) Så blir inte så mycker uppdatering under dagen idag :S Men jag uppdaterar ikväll igen. Kanske innan jag går till jobb också :)
Annars, ha en trevlig kväll och tännk på mig som står och jobbar på gymmet.

Soo long my friends! See you when I see you!

Ett öre för dina tankar

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0