Ensam är starkast! Eller?

Ensam är starkast, visst är det så? Men det börjar bli tråkigt igen. Men man måste kanske bara komma över det lilla stadiet också. Sist jag var singel singel var jag det i ett och ett halvt år, inga problem med det liksom. Så varför skulle det vara svårare nu? Det är faktiskt skönt att vara själv. Jag har ändå inte tid till att göra något annat än att tänka på mig själv. Och ja, jag tänkre på mig själv nu. Visst finns jag där för mina vänner, men jag känner att jag inte får tillbaka det jag ger riktigt och varför ska jag då bry mig mer om dem än vad jag bryr om mig själv? Finns absolut ingen anledning, sen säger jag ju inte att dem inte betyder mycket för mig, det gör dem men jag har blivit ignorerad så många gånger nu så jag gör som jag säger, för ett litet tag. Har roligt och tänker bara på mig själv ett tag. Det är liksom inte roligt att bli väckt på morgonen och få höra hur andra har det jobbigt, men jag lyssnar och är där men när man själv ringer är det bara jobbigt och det finns inte tid hit och tid dit. Okeey, ring inte och stör mig när jag sover då då! För då har inte jag tid. Jaa, jag är irriterad i allmänhet idag. Kanske är det för att jag längtar såå efter ikväll..vem vet! Jag vet vem jag kan ringa utan att personen ska sucka och tycka det är jobbigt. Är det konstigt att jag inte vill ringa längre och berätta saker som hänt och säger att allt är bra trots att min värld precis rasat ihop och tårarna är nära? Nä.
Jag är kanske den människan som måste träffa nya människor hela tiden, för det är då jag mår bra.



 

Jag har varit för tyst för länge nu, bara min hemliga sida som vet, vet ALLT! Ni andra vet inte vem jag är!

"Jag klär av mig, plagg för plagg
Du tittar på mig, plagg för plagg
Lyssnar
Jackan, tröjan, byxorna
Allt ska av.
Allt ska fram.
Trosor och bh är kvar.
Varje plagg betyder något
har en innebörd.
Ju mer hud, ju svårare blir det
Jag ser på dig
Du vet inte om du ska gå eller stanna
Det sista åker av
Nu syns jag, det jag är
Livet har lämnat spår
Spår som alltid kommer synas
"Detta är jag, ta mig för den jag är"
Varje plagg hade sin innebörd
Tål du sanningen?
Du ser på mig med ögon av oro
Plagg efter plagg åker av
Sakta, tillsammans med din livshistoria.
Nakna, med sanningen blottad."

Anonym


Ett öre för dina tankar

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0