En dialog med sig själv, galen?

Så då var onsdagen också över. Idag när jag gick till skolan från Malmö Central gickjag och tänkte på att jag faktiskt hade kunnat trivas med att bo i Malmö. Jag börjar gilla Malmö mer och mer. Jag känner inte till så mycket i Malmö men jag gillar det. haha. Jag tycker om när alla går i sina egna tankar, springer till tåget eller bussen. Köper en Take away kaffe och samtidigt pratar i telefon. När folk går till sina arbeten eller skolan. Jag gillar farten. Där är folk överallt. Och när man går nere i stan och ska handla eller något så är där också mycket folk, fart hela tiden. När jag satt i Kungsparken igår och vänta på att jag skulle ha kursintro så kom folk med sina hundar, dem jogga, gick i rask takt, kom med sina barn. Jag ÄR en stadsmänniska och jag ÄLSKAR det! Landskrona är långt ifrån närheten av Malmös fart. Har man tur så går det tre personer utanför mig under en timmes tid. Lite överdrivet kanske men jag vill ha fart och fläng. Inte fest fart utan vardags fart! Jag kan inte se mig själv flytta ut till en by, bort från stan, och sätta sig i ett hus. Jag skulle aldrig kunna sätta mig i trädgården och klippa blommor eller räfsa i rabatten. För mycket tid på onödiga saker. haha, det är lite utav det jag ha funderat över idag. Kom även på mig själv med att undra om alla går och tänker som jag? haha, Jag har en egen liten dialog med mig själv i min hjärna :P hahaha! Hade man samlat alla dessa dialoger jag har med mig själv hade jag kunnat skriva världens längsta bok. Haha.
Nää, nu ska jag softa på soffan lite. Har nyss sörplat i mig dagens sista soppa.

Påsk snart va? Så jag kan ju lika bra önska er Glad Påsk :)

Ett öre för dina tankar
Postat av: Petra

hahaha Jag är motsatsen till dig. Jag trivs med och bo i en lite by, utanför stan, i vårt hus med trädgården. Jag älskar och sitta ute i trädgården och bara njuta av tystheten. :)

2010-04-03 @ 09:57:27
URL: http://linnea84.blogg.se/

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0