Jag vet vad jag vill!

Kvällen har kommit och tisdagen är redan över, eller snart åtminstonde. Har varit en fram och tillbaka dag idag som jag skrev till Filip. Först jobba, sen cykla direkt till malmö sen hem, börja måla, hann dock bara med en timme sen cykla till jobb igen för möte och nu är jag hemma igen. Tänkte först fortsätta måla. Men det pallas inte. Utan jag får göra det imorgon natt istället eller på torsdag morgon/middag innan jobb. Här är så stökigt här hemma nu så jag vill få i ordning där inne! Och jag vill att det ska vara fräsht och fint där inne. I klädkammaren alltså! ;)
Fick höra idag att det uppfattas som att jag vet vad jag vill göra med mitt liv. Och det känns skönt, för jag vet vad jag vill göra med mitt liv. Jag har en plan :P haha eller typ. Det är lite utav en säkerhet att ha en plan för det dämpar min ångest och stress över att jag snart ska ta examen. Eller snart och snart om ett år och fyra månader eller något. Men det känns som att det är väldigt nära just nu. När jag tänker på det blir jag stressad och känner mig aldeles tom. Konstigt eller hur? Man vill ju egentligen bara bli klar men jag har ju inte varit i arbetslivet på samma sätt som många andra och det är skrämmande. Jo visst har jag sommarjobbat och jag är tillsvidareanställd/deltidsanställd på ett gym i stan så visst jobbar jag men jag har ju alltid haft skolan springandes i hälarna på mig och jag har liksom börjat vänja mig vid det nu. Även om skolan inte har varit direkt jobbig så har jag alltid haft det. I hela 15 år typ. 15 år bakom skolbänken...Men iaf, min plan kommer att hjälpa mig att dämpa nervositeten/ångesten/paniken över att ta examen. Det känns så iaf. Och därför kändes det skönt att höra att andra även ser och hör att jag vet vad jag vill med mitt liv.

Ett öre för dina tankar
Postat av: des

Låter riktigt bra :) din inställning är beundransvärd!

2010-10-19 @ 21:18:37
URL: http://dsomidessan.blogg.se/

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0