Förlovningsdagen, lördagen 7 maj 2011

Japp, det är vår förlovningsdag. Helt underbar dag. Började med fredagen. Jag var JÄTTE nervös.. Jag fixa och dona med det sista som skulle göras, två överraskningar skulle trots allt ske på lördagen. Vi plockade undan lite här på fredagskvällen och jag kunde inte somna förrän vid ett på natten. Somna och somna, jag låg mest och vred och vände på mig. Klockan sex kunde jag inte ligga kvar i sängen mer utan gick upp för att fixa med salladen till grillfesten och till picknicken jag och filip skulle ha. Enligt Filip skulle grillfesten vara vid sex på kvällen, men skenet bedrar. Vid nio hämtade mig syster mig och vi åkte in till stan för att väga in oss. Vilket för övrigt gick väldigt bra det också :) Ett kilo minus denna veckan också :) Efter det åkte jag hem, fixa maten och en massa lappar i köket och packa korgen. Vid tolv åkte jag och Filip hemifrån mot Skäralid. Helt underbart väder hade vi :) Hittade ett ställe att sätta oss vid. Åt kex, vindruvor och ost. Jag hade med mig en liten flaska Asti också. Filip sa till sin förvåning: Men jag ska köra. Jag inbillade han att jag sagt till syster och hennes pojkvän att komma och hämta oss. Alltså att syrran kör Filips bil och pojkvännen kör mamma och pappas bil. Så han gick på det :) När klockan blev två gick jag diskret ifrån filten och Filip för att "leta" sändning till mobilen så att jag kunde ringa johanna och höra med henne om dem närmade sig. Fick inte tag på henne men fick tag på Tias. Vi begav oss ner och nu var jag riktigt nervös. Vi hade bestämt sedan innan att jag skulle berätta på grillfesten för släkt och vänner att vi har förlovat oss och att vi skulle gömma ringarna. Alltså var Filip redan redo att gömma ringen så att Syrran inte skulle se den :) Jag skratta bara rätt ut, kunde inte hålla mig. Vi hade kommit ner till den stora gräsmattan och dammen. Filip gick och letade efter syrran, men jag hade redan sett dem. Det tog ett tag innan Filip såg och förstod. Familj och vänner stod och väntade på oss :) Filip blev positivt överraskad som tur var:) Grillen jag köpte var igång och det var dags att avslöja. Vi gömde våra händer så att inte ringarna skulle synas. Jag påbörjade mitt lilla tal om vad som var överraskningen till dem med en allvarlig min. Jag sa typ "Vi har suttit där uppe vid en utsiktsplats och diskuterat och kommit fram till ett beslut. Vi ska om två år gifta oss men idag förlovade vi oss." och så visade vi ringarna :) OCh alla blev såklart glada :) Vi åt och snacka och mös i Skäralid till ca sex halv sju kanske sen bar det hem till oss där efterrätten vänta och lite mer vin och öl:) Men vid halv elva hade folket begett sig hemåt och vi hade städat köket och lagt oss i soffan. Jag decka 15 minuter efter. HEEEEELT slut!

Såå detta var den stora överraskningen :) Boka in 2013, vecka 18. Ett bröllop kommer att hållas då :)

Ett öre för dina tankar

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0