Jag läste en kommentar på facebook nyss dä...

Jag läste en kommentar på facebook nyss där personen i fråga ställde frågan varför vissa inte kan ha partner och vänner samtidigt? Jag vill besvara, men inte av elakhet utan mest av intresset av frågan. Jag tror man måste ha en partner innan man ställer frågan. Jag har varit sambo i över ett år nu, vi är förlovade och planerar en framtid tillsammans. Jag har definitivt inte glömt mina vänner, men jag umgås inte lika mycket med dem längre. Så då till frågan varför? Jag vet egentligen inte. Jag vill men jag vill samtidigt träffa Filip. Men då kommer säkert svaret, ni bor ihop så ni träffas ju hela tiden. Nä man gör faktiskt inte det. Inte när båda jobbar heltid och det är ju inte riktigt meningen att man bara träffas när det är dags att sova! Därför kan det gå flera dagar innan jag träffar en vän. Jag träffar dem fortfarande men inte i samma utsträckning som när jag var singel då jag alltid var upptagen med vännerna. Livet förändras men självklart ska man inte försumma vännerna helt, men det är faktiskt vännernas ansvar också att hålla kontakten med en. När jag såg kommentaren var jag tvungen att skriva om det här eftersom det tog lång tid för mig att förstå varför jag inte träffar mina vänner i samma utsträckning längre. Så detta är inget personligt bara en tanke:-)


Ett öre för dina tankar
Postat av: Jennie Adawi

"Jag tror man måste ha en partner innan man ställer frågan." Jag vet inte riktigt Sofhie, men jag var sambo i över tre år. Och jag förstår fortfarande inte. Det är skillnad på att träffa dem mindre än innan jämfört med att inte träffa dem alls eller att bete sig illa mot dem.

2012-01-05 @ 12:13:56
Postat av: Sofhie

Som sagt Jennie! BARA EN TANKE jag har!!och jaa jag känner att jag förstår det bättre när jag fick en partner jag vet att jag vill leva med.

sen har det nog inte riktigt att göra med hur länge man varit sambos, tror jag. och som jag även skrev så skrev jag inte av elakhet utan bara av intresse, så hur jag tänker är hur jag tänker. Och jag skrev inte detta inlägg med några funderingar på vad jag tror har hänt utan av bara ett rent intresse av frågan som länge har varit funderingar hos mig själv om varför det är svårt att förstå. Sen visst, man ska inte bete sig illa mot sina vänner men det är inget jag har skrivit i inlägget :S

2012-01-05 @ 16:04:56
Postat av: Anonym

Ps. Min status handlade inte om att man har mindre tid för sina vänner! Utan att jag inte kan förstå varför man byter personlighet och behandlar sina vänner illa i samband med att man träffar någon. Så du missuppfattade nog det ganska rejält! Kram

2012-01-05 @ 17:11:36
Postat av: Anonym

Men för faaan. jag har inte tagit för givet att du har menat det på det viset som jag har tolkat det. Jag har tolkat det ur mitt perspektiv, min mening och inte efter hur du menade. Kommentaren på facebook kan tolkas hur det vill och jag har tolkat det såhär och skrivit om det eftersom, som jag skrev innan att jag har haft många funderingar på det innan. Sen att du menar något annat är ju sin sak, men jag hyser väll inte agg mot dig i inlägget som skrivits här ovan?

Kort och enkelt; Jag har besvarat frågan som jag tolka den, inte besvarat den till dig, då hade jag lika gärna kunnat kommentera det på facebook till dig!!!

2012-01-05 @ 18:42:53

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0