evighets veckan

Är det normalt att man som 22-åring känner att man inte hinner med längre?
Folk tjatar om fester hit och fester dit och att man ska träffas och fika etc. Jag är helt slutkörd. Jag vill inte längre!!! Men allt är mitt eget fel. Jag kan inte säga nej. Allt händer nu under denna månaden också. Jag går i skolan, jag jobbar på fysiken, har varit såndär talare på Funky Kidz showen, började nya grupper igår på simskolan, hoppar in och jobbar på förskolan lite då och då. Och igår ringde även posten och fråga om jag ville jobba julaveckan. OCh trots att jag vet att jag egentligen inte har tid då jag har tenta och jag jobbar på fysiken mer än jag brukar och har simskolan så säger jag att jag kanske har tid att jobba hela den veckan samtidigt som jag fortfarande funderar på om jag ska jobba samma vecka, heltid, på förskolan i helsingborg. Jag kan inte säga nej. Fast igår sa mamma till mig att jag fick se till att säga nej nu. Förskolan har jag redan sagt till om så det är posten jag ska ringa till idag och tacka nej. Men faaan alltså, det är sååå fina pengar. Men det har blivit för mycket nu. Flytten har också påverkat den stress jag känner. Även om det är helt underbart så tillsammans med allt det andra blev allt för mycket. Uch uch uch!! Idag ska jag till skolan och det knyter sig i magen på mig för jag vill verkligen inte dit idag. Jag vill hoppa av, men jag kan inte för jag har bara ett år kvar.

Denna veckan har sett/ser ut på detta vis:
Måndag: ledig från skolan, mamma och syster kommer på besök 12.00, Malin kom på besök 15.30, Måla trappan på kvällen 18.00.
Tisdag: Upp i ottan 6.30 och målade trappan med färgen vi köpte, klar 16.00. Malin kom på besök 16.00, Filips föräldrar kom på besök20.00.
Onsdag: Åkte och köpte färg med Filips mamma 9.00 på morgonen, syrran kom 9.30 och påbörjade att måla sovrummet, gjorde mat som tog evigheter11-13, åkte till simskolan 14.10 hemma 18.30.
Torsdag: Upp i ottan för att plugga lite 6.30, åker till skolan, direkt från skolan till jobb(receptionist)16-21.
Fredag: Kanske till skolan, jobb(receptionist) 16-20. Kanske hinna baka mini cupcakes till farmors middag på snöndag.
Lördag: Jobba 8.30-15.
Söndag: Middag hos farmor och farfar 13.00. SOOOOVA och ta det lugnt med Filip.

Så nu vet ni var jag befinner mig om dagarna :)

Ett öre för dina tankar
Postat av: Hanna

Jag förstår om du inte vill komma på lördag, fhie. Du måste få vila också. Kram

2010-12-09 @ 13:28:34
URL: http://hanna1988.blogg.se/

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0