NÄR???

Jag pratar med bekanta, vänner och ex. Folk får det att klicka, blir sambos och skaffar barn. Alla runt om mig stadgar sig känns det som. Vilket är väldigt kul för dem, absolut! MEn gud vad det sätter ångest på mig. Borde inte göra det för jag vill vara ensam nu. Men så tänker jag på när mamma och pappa träffade varandra, 18 år. När det skaffade mig, 21år. Jag är 21år idag, fyller 22år och jag är inte i närheten av vad dem hade i min ålder. Sen får man kommentarer från sina mor- och farföräldrar som: När ska du träffa den rätta Sofhie? Är det verkligen så brottom att hitta någon nu? Jag har alltid sagt nej, jag vill leva livet och få min utbildning först men nu börjar jag blir oroliga för tusan. Jag vill inte vara 35 innan jag får mitt första barn, jag vill inte vara 35 när jag hittar min "rätta" och får känna på hur det känns när det klickar. Så säger ni: Sluta leta det kommer. Joo jag vet! Och jag letar inte, för jag vill inte. Jag trivs själv för tillfället. Jag trivs med att få de doser av uppmärksamhet som jag får trots att jag är singel. Men samtidigt längtar jag efter att ha någon att laga middag till, vakna upp bredvid, överraska med frukost på sängen, tvätta tillsammans med, ha myskvällar i soffan. Jag längtar efter något som jag inte har fått uppleva, sambolivet. I två förhållande har det varit snack om det, snack om att flytta ihop. Men aldrig blivit så. Tur är väl det för de var ju inte dem det har klickat med. Många funderingar nu när det nyss har stått i almenackan att det var Alla Hjärtans Dag igår. För det är ju bara något som står i almenackan och alla blir helt förälskade på nytt och singlar blir förkrossade och deppar ihop. Haha. Jag är singel men jag hade en trevlig dag igår. Nää, uch! Som sagt, för många funderingar nu när det nyss varit Alla ♥ Dag! Men nu är man tillbaka till verkligheten igen och får reda på att någon som man saknat så länge, men inte vågat säga något har gått och blivit kär igen. haha. Skrattretande, för mig såklart. Sjukt kul för han. Haha... Slutpratat om detta!
Alla dessa tankar tack vara den 14/2 och mormors replik: När ska du träffa den rätta Sofhie?


Ett öre för dina tankar
Postat av: Helena

sluta känna press, du har hela livet på dig:) flytta till storstan:P hihi

2010-02-15 @ 23:21:35

Skriv precis vad du känner för:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill gärna veta din blogg, Tack!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0